Honba za krmítkem

když jsem dohrál hru Rande od Zdeňka Houšky a Petra Štastného tak jsem ani ve snu netušil, že se mi povede sehnat kontakt na Zdeňka, abych mu mohl pochválit Rande. Mohu říct, že se mi to povedlo a chci hlavně poděkovat Petru Štastnému aka Raistovi, který mi sehnal email na Zdeňka.

Zdeněk zareagoval a poslal mi mailem i jeho další hru: Honba za krmítkem, se slovy, ať se pokusím hru rozchodit pod DosBoxem. To se stalo někdy ke konci září, zkoušel jsem hru rozchodit, tak, aby na mne mluvila česky, bohužel se to nedařilo, neboť doba MS-DOSu mne minula velikým obloukem, to víte, my Amigisté…

Pár dnů před vánoci jsem si na hru zase vzpomněl, jednak jsem uklízel na harddisku a druhak se o hře zmiňoval jeden komentující v komentářích he hře Rande. Nedalo mi to a tak jsem začal laborovat a hrát si s MS-DOSem v DosBoxu a vymýšlel co se dalo, aby hra mluvila česky a ne čínsky.

Po třech hodinách usilovného brouzdání po internetu, otravování kamarádů a metodou pokus omyl se mi podařilo hru rozchodit, tak, že se dala číst česky, pomohl mi v tom jeden prográmek, který jsem nalezl zde: http://www.vitsoft.info/okc.htm, následně jsem pak jen udělal dávkový soubor, který po spuštění namapuje českou klávesnici a český font, pak se spustí hra samotná a můžete začít hrát hru Honba za krmítkem, samozřejmě jsem si dovolil takto upravený soubor umístít sem na web, pro jednodušší stažení.

Takže, pokud se vám povede hru spustit, tak se můžete vrhnout do víru událostí, budou rozhodně strhující a zábavné, jak tomu je u Zdeňkových her. Poměrně zajímavým zpestřením hry, je řešení přechodu mezi lokacemi. Zdeněk se rozhodl upustit od klasického užití směrů světových stran a zavedl dosud nikde neviděný přesun mezi lokacemi. Přímo z popisu místnosti hráč vyčte kam je možno jít a pak jen zapíše kamže to vlastně chce jít. Takže, když v popisu místnosti zazní: Chodník dále pokračuje k parkovišti. Tak do příkazového řádku zapíšete jen slovo „parkoviště“. Tato změna/vychytávka následně docela komplikuje vytváření papírové mapy hry, i když i toto se dá tak nějak zvládnout.

A příběh? Je rozhodně zajímavý a s hlavními hrdiny hry se následně pak setkáte i v textové hře Rande, tak mne tak napadá, jestli náhodou Zdeněk nehrál v oné kapele, ale to už předbíhám. Hlavní hrdina se stane zvukařem hudební skupiny Gemini, kde funguje tak nějak jako holka pro všechno a připravuje se na vystoupení, během přípravy zvukové aparatury ovšem zjistí, že se jaksi ztratil kufr, ve kterém je harddisk pro hlavní řídící počítač, který obstarává veškerý zvukový doprovod kapely, inu nezbude mu nic jiného, než se vydat do temných pražských ulic hledat ztracený kufr s krmítkem, tak nazývají členové kapely onen harddisk k řídícímu počítači. Kufr si totiž pravděpodobně přivlastnil nějaký hotelový host a odešel s ním. A tak začíná dobrodružná cesta plná nástrah a děsivých odhalení.

To bych nebyl já, abych hru nedohrál, takže někdy příště napíšu návod pro hráče, kteří nemají takové štěstí a hru nedohráli.

Soubor s hrou, která je již připravena přímo pro emulaci v DosBoxu stahujte:

Honba za Krmítkem (117,7 KiB, 1 746 hits)