Pomsta má je atomová!

Pomsta má je atomová: hra o nenávisti, pomste a lahôdkach podobných. Námet má veľmi zaujímavý – človek (ktorého si sám zvolíš) ťa totálne nasral a za to mu pripravuješ pomstu. A keď pomstu, tak POMSTU. Totálnu. Atómovú. (To ťa musel fakt riadne nasrať.)

Intrfejs má hra pekný, farebnúčky. Autori sa s tým asi dosť namaznali. Diakritika, pekný font (estetický) (prevzatý…), farby… To načrtáva dobrú hru. Ale každý skúsený hráč vie, že čím viac času autori zabili takýmito prkotinami, tým viac (väčšinou) utrpí príbeh a celkové spracovanie. Dostávame sa k príbehu: Subjekt tvojej nenávisti ťa totálne nasral a za to mu pripravuješ pomstu. A keď pomstu, tak POMSTU. Totálnu. (Toto akoby som už niekde čítal… Hmm. Čím to bude… Ach, tá sklenená Róza…) Dej začína tým, že auto máš odparkované za rohom a ty si už pred domom subjektu (alebo objektu?) tvojej nenávisti (u mňa som do povetria vyhadzoval dom Debila Idiotoweho…). Teraz splaš Urán a všetky veci potrebné na výrobu atómky. Ale kde?!? To sa uvidí. Hra často vyprdne také hlody, že ma až prehlo. Veľmi pôsobivo je spracované napríklad aj rozuzlenie príbehu (radšej ho neprezradím, ale hra hnev na Debila Idiotoweho u mňa neskrotila) a peklo. Príkazy sú pevne dané a všetky vypísané, čo je u mňa mínus. Navyše môj jediný zákys spočíval v tom, že do krámu sa dá ísť spred domu aj spoza rohu a sú to dva rôzne krámy (to som sa nedovtípil). V hre sa dá dostať aj do dead endu, napríklad keď bombu použiješ na vyhodenie dverí do vzduchu, hoci ju treba na úplne inú vec. Hra je však natoľko inteligentná, že stav hry v takomto prípade neumožní uložiť, čo sa mi vyslovene páčilo. Takže moje podozrenie zo začiatku recenzie sa naplnilo. Naozaj ide o dobrú a kvalitnú hru, ktorá pobaví, zaujme a ešte viac naštve… Jediná „chyba krásy“, ktorá však každému nevadí je to, že príkazy aj predmety treba písať celé, žiadne skratky sa nekonajú. Autor(i) uvádza(jú), že to kvôli tomu, aby sme si precvičili písanie, ale na chatoch si predsa užijeme… Pri tejto textovke mi to prekvapivo vôbec nevadilo, lebo program je tolerantný, umožňuje používanie synoným (seber / vezmi) a keby to nebolo napisane v dokumentácii, možno by som si to ani nevšimol (aj tak som zadával plné tvary). S výnimkou niektorých chýb (alebo nietakcelkomchýb (2 obchody, fixné príkazy…) sú na tejto textovke iba samé klady… A preto má u mňa zaslúžených 8/8. Autor recenze: The Fox