Pirát Mike

Ze začátku na mě tato textovka udělala docela dobrý dojem. Poměrně pěkně udělané intro se skrolovaným textem, hudba,… Příběh je jednoduchý, malý pirát se rozhodl, že ho to pirátování už nebaví, a rozhodl se utéct. Příležitost se mu naskytla, když se posádka po úspěšném lovu odebrala do hospody na jednom ostrově s pokladem. Vaším úkolem je tedy nejen utéct, ale i získat poklad.

Celá hra se ovládá myší pomocí menusystémů. Prostředí celkem ujde, menu jsou také přehledná (celkem zbytečné a nepřehledné se mi však jeví vyskakování menu na místě stisknutí myši a přesouvání menu pravým tlačítkem myši). Hardwarové nároky by sice mohly být trochu nižší (autor doporučuje Pentium a jako minimální konfiguraci udává 486), hra je však hratelná i na 386 (pokud vám nevadí trošku pomalejší reakce). Kdyby se vylepšila rutinka na vykreslování ohně v úvodu (jde to udělat i několikrát rychleji) a zrychlily reakce hry (to jde také vyřešit; sice trošku složitěji, ale jde to – doporučoval bych zejména důslednější prekompilaci SACLu – pozn. pro autora), bylo by to úplně ideální.

Co se týče samotného hraní, hra obsahuje několik nelogických akcí, které znamenají zákys na hodně dlouho. To by nebylo tak strašné, ale co mi velice vadí, je to, že zapomenete-li něco udělat na místě, kam se již nemůžete vrátit, máte smůlu a hru nedohrajete. Já osobně (možná jenom já?) jsem na toto vysloveně alergický. Vadí mi, když se dostanu skoro až na konec a tam zjistím, že mi něco chybí, a i když strávím hledáním dotyčné věci tunu času, nemůžu ji najít, protože jsem úplně na začátku (kam už nemůžu) zapomněl dát osolenou žvýkačku pirátovi. Otázka zní, jak to mám zjistit? Nijak, mám smůlu a půjdu hrát radši něco jiného. Tento „detail“ snižuje hratelnost hry nejméně o 50% (i proto tak nízké hodnocení hratelnosti). Piráta Mika jsem dohrál jen díky tomu, že jsem si rozšifroval soubory, obsahující kód hry (mimochodem: SACL se mi docela líbí :-) – pozn. pro autora).

Největší šok však přišel po dostání se do druhé části hry. Hra na mě vybafla ohyzdnou hlášku, cituji: „Je mi líto, ale dále mají přístup jen majitelé registrované verze hry. Postup registrace naleznete v souboru CTI_ME.EXE.“ Spustil jsem tedy dotyčný CTI_ME.EXE a ejhle, co jsem se nedozvěděl: autor požaduje Kč 50, které prý, cituji „kryjí pouze náklady spojené s tvorbou hry“. Velice by mě zajímalo, jestli má autor živnostenské oprávnění, které na takovouto činnost potřebuje. Pravděpodobně ne. A připočteme-li k tomu text uvedený o několik řádků výše, opět cituji: „moduly jsou staženy z I-netu, doufám, že je to freeware“ (z čehož vyplývá, že autor pravděpodobně porušuje autorská práva), dojdeme k závěru, že autor požaduje peníze nelegálně. Proto jsem se rozhodl udělat a zveřejnit následující prográmek na tvorbu registračního klíče (pro jeho kompilaci budete potřebovat Turbo Pascal):

Tento registrační klíč není již potřeba, autor uvolnil textovku bez omezení.

Sečteme-li všechna pro a proti, vychází Pirát Mike mezi českými textovkami jako mírný nadprůměr. Ovšem fakt, že není zadarmo, jej sráží mimo okruh zájmu běžného textovkáře.

Autor recenze: cw\f