Pomsta má je atomová

Hra „Pomsta má je atomová“ je textovkou klasického střihu. Je naprogramována ve standardním textovém módu a ani se nesnaží používat ASCII art. Těžiště tohoto dílka leží totiž někde jinde. Je to poměrně často zpracovávané téma pomsty – v tomto případě pomocí atomové bomby.

I když autor přiznává, že inspirací mu byla konkrétní osoba, bere vše těžce s nadhledem a humorem. Na začátku si v Setupu můžete nastavit, jak se má nenáviděná osoba jmenovat a zda je to muž či žena. To považuji za pěkný nápad. Hra je poměrně krátká, ale nevím, jestli je to zápor. Hezky totiž servíruje nápad za nápadem a když už nemá co nabídnout, tak se prostě ukončí. Nesmrdí tu tak žádná nastavovaná kaše a vy se skvěle bavíte po celou dobu hry. Obzvlášť bych chtěl upozornit na rozhovor s ďáblem v outru. Ovládání. Ovládání a rozbor věty jsou kamenem úrazu většiny textových her. „Pomsta“ jde na problém od lesa a dolu na obrazovku vypíše všechny přístupné lokace a všechna slovesa, co mají ve hře nějaký význam. Větné předměty tu zaplaťpánbu uvedeny nejsou a vy si je musíte vytipovat z popisek lokací či věcí. Přesto si myslím, Že zde je určitý nedostatek hry. Sveřepě totiž trvá na schématu či u některśch sloves jen . Odchylka od tohoto schématu způsobí nedorozumnění a hra nepochopí, co se jí snažíte říct. Ale oproti jiným hrám je to zlaté. Druhá moje výtka se týká na můj vkus přílišné přímočarosti hry. Nejsou tu Žádná větvení děje, nemáte možnost volby. Předměty, které nejsou nutné k dohrání hry ani nemají vlastní popisku. Každopádně „Pomsta má je atomová“ je zatím nejkvalitnější textovkou, kterou jsem z Textovkářova ráje stáhnul. číselné hodnocení: 8,5/10

Autor recenze: Laaca