Dobývání Hradu 2

Návod na textovou hru Dobývání hradu 2 můžete použít pro ZX Spectrum nebo Atari ST. Druhý díl hry je velmi těžký, obsahuje několik velmi složitých příkazů. Děkuji Romanovi Bórikovi za pomoc, bez něj by tento návod nevznikl. Hra volně navazuje na první díl. V roli krále si užíváte vladaření na svém hradě. Pro pohyb používejte klasické příkazy J, S, V, Z, N, D. Dále jsou důležité příkazy INVENTAR, PROZKOUMEJ, RAMSAVE, RAMLOAD, SAVE, LOAD, SKORE. Příkazy můžete zkracovat na 5 písmen.

DH2_001

Nacházíte se v hlavním sále, kde seberte dopis a přečtěte ho. Dozvíte se, že máte navštívit Petra ze Zvonkovic a po cestě sebrat peníze z kostela. Na severu vezměte svícen. Na východě v šatně svlékněte hermelín a sundejte korunu. Královský hermelín odložte. Oblečte si cestovní šaty a nasaďte klobouk. Vraťte se do hlavního sálu a jděte na jih. V předsálí zapalte koberec, odložte svícen, seberte popel a otevřete poklop. Jděte dolů a pak chodbou na západ. Na planince nastupte do kočáru. Až kočár zastaví, vystupte a seberte mrtvého ježka. Dejte se na východ až na rozcestí. Jděte na sever do kostela a vystupte do věže. Vidíte zde zvon na provaze. Odvažte provaz, zvon spadne a provaz seberte. Vraťte se na rozcestí a dejte se na východ k řece. Svlékněte šaty, sundejte klobouk a vše odložte (ODLOZ VSE). Plavte a poté se potopte. Pod vodou vidíte zvon, do kterého vlezte (VLEZ DO ZVONU). Našli jste zlaté peníze, které vezměte. Vylezte (VYLEZ ZE ZVONU), vynořte se (N) a jděte na břeh (VYLEZ). Vše seberte (SEBER VSE), oblékněte si šaty a nasaďte klobouk. Vraťte se ke kočáru a nastupte do něj. Po chvíli kočár opět zastaví. Vystupte a jděte na východ. U vodního příkopu jděte dolů a pak seberte bidlo. Pokračujte na západ, kde nastupte do loďky. Nyní se plavíte příkopem, kde vidíte různé monogramy. Používejte bidlo, dokud se neobjevíte u monogramu PZ vašeho přítele. Prozkoumejte monogram a nahoře se objeví vchod do hradu.

 

DH3_003Pokračujte chodbou na východ a pak nahoru. Spícímu strážnému seberte kuši a jděte nahoru do věže. Prozkoumejte kuši a pak sestřelte šišku (STREL SIP NA SISKU). Nyní nastav kuši a zastřel strážného na druhé věži (STREL SIP NA STRAZ). Teď prozkoumejte provaz a rozpleťte ho. Svažte jednotlivé copy provazu (SVAZ PROVAZ), seberte ho a přivažte jej ke skobě (PRIVAZ PROVAZ KE SKOBE). Vlezte na lano a sešplhejte dolů na dřevěný most. Na východě seberte pochodeň, zapalte most a utíkejte zpět, kde pokračujte dále na východ. Vylezte na druhou strážní věž a vezměte láhev. Sejděte dolů a pokračujte na východ do haly. Zde odsuňte obraz a objevíte tajný vchod na jih. Konečně objevíte svého raněného přítele Petra, který vás pošle na ostrov pro živou vodu. Pokračujte do hospodské místnosti na východ a na jih, vyčkejte, dokud se tam neobjeví hospodský. Jak se objeví, tak vám nabídne jídlo, koně a pokoj. Objednejte si tedy postupně jídlo, pokoj a koně (REKNI „DEJ JIDLO“, REKNI „DEJ POKOJ“, REKNI „DEJ KONE“). Přinesené jídlo vezměte a snězte. Na jihu v seníku seberte seno a jděte pak nahoru do objednaného pokoje. Sebrané seno dejte do postele (VLOZ SENO DO POSTELE) a jděte se vyspat dolů na jih do seníku (LEHNI). Obelstil jste pronásledovatele a nyní si kupte od hospodského znovu jídlo na cestu. Jděte na sever, na východ do stáje a odjeďte na koni (NASEDNI NA KONE). V přístavišti kup loď, na které odpluj (NASTUP NA LOD). Spectristé si uloží pozici a nahrají druhou část hry.DH2_002

 

Dopravili jste se k malému ostrůvku. Vydejte se východ a na led vysypte popel. Došli jste k pramenu vody, kde polibte žábu. Nyní naplňte láhev živou vodou a vraťte se na loď. Po cestě zpět vás zajmou piráti a skončíte uvězněný v podpalubí s koulí u nohy. Napijte se živé vody (PIJ) a zbavíte se koule. Nahoře si odložte věci a vraťte se do podpalubí pro kouli. S pomocí koule zabijte na severu kormidelníka (ZABIJ KORMIDELNIKA) a odložte kouli. Seberte své věci, na jihu svlékněte šaty a klobouk, skočte do vody (SKOC DO VODY). Doplavali jste na břeh. Oblečte si šaty a klobouk, jděte na jih k rybářskému domku. Otevřete dveře a rybářovi nabídněte královskou korunu (DEJ KORUNU). Dostanete sušenou rybu. Vyjděte z domku směrem na sever a východ. Když po cestě potkáte psa, dejte mu rybu (DEJ RYBU). Na severu uprostřed pralesa bez psího doprovodu nepokračujte. Dál vás pes zbaví vlků na mýtince. U jednoho mrtvého vlka objevíte provázek, který seberte. Směrem na sever a východ uvidíte zlatou jabloň. Sedněte si a vyčkejte na ptáka ohniváka. Pokuste se ho zastřelit kuší (STREL SIP NA PTAKA). Seberte pírko, zlaté jablko a odložte ježka a kuši. Na rozcestí snězte jablko a proměněný v dívku ukliďte na jihu v domku trpaslíků jídelnu. Dostanete truhlu plnou zajímavých věcí. Vraťte se na rozcestí a pokračujte na sever až ke kočáru. Nastupte do kočáru, kočímu ukažte dopis, odveze Vás do Zvonkovic. Odložte dopis a vystupte. V severní ulici jděte k truhlářovi. Vyndejte zlatý hřebík z truhly a dejte ho truhláři. Dostanete za to latě. Jděte ke krejčímu. Dejte zlatou nit z truhly krejčímu a dostanete plátno. Jděte do kovárny a vyměňte zlaté kladívko za nářadí. Odložte truhlu a jděte zpět na jih, kde vše mimo latí, plátna a nářadí odložte. Pak jděte přes most na východ. Dojděte na jih na návrší, kde postavte rogalo. Vraťte se pro věci a na mostě sejděte dolů do říčky. Seberte písek a křemeny a jděte k rogalu. Vlezte na rogalo (NASTUP NA ROGALO) a přistanete na střeše hradu. Vysypte písek do komína (VYSYP PISEK) a sejděte dolů. Na západě v šatně vezměte glycerin. Vraťte se do sálu s kamny a odstraňte z něj komín (ODSTRAN KOMIN). Oxidem uhelnatým jste otrávili vojáky a můžete sestoupit dolů. Dojděte do hrnčířské dílny a vezměte hlinku. V alchymistické dílně ji vložte do aparatury (VLOZ HLINKU). Seberte kyselinu a nalijte ji do aparatury (NALIJ KYSELINU). Jako poslední přísadu tam dejte glycerin. Vyrobili jste dynamit a ještě k němu přivažte provázek (PRIVAZ PROVAZEK). Vlezte do krbového komínu a uprostřed položte dynamit. Zapalte provázek a jděte nahoru. Vyčkejte, dokud neuslyšíte výbuch. Ten nám uvolnil průchod do tajné místnosti. V ní je čarodějná kniha, kterou prozkoumejte. Dozvíte se, jak eliminovat pekelníka. Jděte do šatny a pak na jih do obrazárny. Zde odsuňte obraz a na jihu se dostanete do tajné komůrky s přítelem Petrem. Toho polijte živou vodou (VYLEJ VODU). Petr vám sdělí, že se musíte vypořádat ještě s Rupertem. Až ho potkáte, vyřkněte zaklínadlo (REKNI „ZABBFEM“). Pak ukažte pírko a zničíte ďábelského Ruperta navždy. Obě dvě akce musíte stihnout provést v jedné obrazovce, nesmíte nechat Ruperta odejít.

DH4_004
Solaris104

Příchozí vyhledávací fráze

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *