Král Jister

Takže: textovka Král Jister je stará (asi 5 r.), malá, milá textovka. Príbeh je dosť originálny: (ešte som ho asi nikde nevidel) máš podozrenie, že tvoju milú, ktorú ti ukradli, má kráľ Jister (čo bude asi aj pravda). Preto sa vydávaš na ďalekú cestu za spravodlivosťou a ja neviem čím ešte (na čo je asi milenka??). Kľúče si si zabuchol v dome, takže na začiatku toho veľa nemáš a ide sa na vec.

Cestou zažiješ mnoho dobrodružstiev a preqapení. Čo si užívateľ všimne asi ako prvé je to, že hra má grafické rozhranie (GUI). Toto GUI obsahuje príkazový riadok, popis miesta, inventár a kompas, ktorý ukazuje možné smery. Podľa môjho názoru je GUI úplne na nič a najlepšie textovky vznikajú v textovom móde, nanajvýš s farbami. Vtedy sa autor nezapodieva, ako zobrazovať text… a môže sa sústrediť na príbeh (asi najlepšia taká textovka je Masakr v Shallowgrave). To pravdaže platí o textovke jedného autora. Keď sú dvaja, rozdelia sa : Programátor vs. Scenárista. Viac k tomu nemám čo dodať, teda ideme ďalej: Príkazy sa zadávajú štandardne: príkazovým riadkom. Ale zadávajú sa tým spôsobom, že zo slovesa sa napíšu iba prvé tri písmená, ale predmet musí byť v plnom tvare. Je pravda, že autor (Buffy) ju robil ako 15-ročný a v QBASICe, ktorý možno nemá poriadne prostriedky na prácu s reťazcami, ale určite sa to dalo ošetriť lepšie (mám s tým skúsenosti – viď textovku Divoké dobrodružstvo v lese). Toľko k ovládaniu. V hre sa vyskytuje množstvo často kvalitného textu, ktorý je niekedy dosť humorný. Logických hádaniek je tam akurát a naozaj si zaslúžia aj označenie logické. Oproti druhému dielu, ktorý začína tam, kde prvý končí (prekvapivo) (a ktorý som tiež dohral, lenže bez príkazového riadku to už ani nie je textovka) sú pomerne jednoduché. Podtrženo sečteno (akoby niekto povedal), táto textovka má u mňa 6/5.

Autor recenze: The Fox