Egyptská legenda I

Hned v úvodu si dovolím konstatovat, že tato slovenská hra patří spíše k tomu lepšímu, s čím se lze na poli česko – slovenských textovek setkat. Jedná se o vážně pojatý dobrodružný příběh odehrávající se, jak sám název prozrazuje, ve starém Egyptě.

To samo o sobě už činí hru přitažlivou, neboť naprostá většina „národních“ textovek je spíše komického popř. dehonestujícího ražení. Hra svým rozsahem nijak nevybočuje z průměru. Veškeré problémy, na které ve hře narazíte, mají logická řešení, která bohužel člověka napadnou zcela bezprostředně, a to bohužel snižuje motivaci hru dokončit, neboť nečelíte žádné pořádné výzvě. Ve hře sice absentuje humor, ale rozhodně nejde o nějakou suchopárnou záležitost, texty jsou napsány svěže a mají svou úroveň. Samotný příběh je bohužel tu lehce, tu silně přitažený za vlasy. Normální, věrohodná část končí de facto v okamžiku, kdy doplujete lodí do Karnaku. Pak následuje pasáž, kterou bych označil jako „pátrání staroegyptského Indiana Jonese po uneseném knězi“. Vyslovenou vycpávkou je pak zcela triviální a absurdní „intermezzo“, ve kterém musíte do místní fontány zasadit údajně ztracené drahé kameny (ve skutečnosti se povalují v parku uzamčené v truhlách, přičemž klíče od truhel jsou zase rozházeny na druhém břehu řeky). Technicky se jedná o solidně odvedenou práci. Hru ovládáte pomocí příkazové řádky za použití opravdu těch nejnutnějších příkazů, s jejichž kompletním seznamem budete navíc seznámeni. Autor do hry zakomponoval i jakési ikony předmětů složené z ASCII znaků, jde o počin atypický, ale vcelku úspěšný: obrazovka vypadá přitažlivěji. Autor hry měl zřejmě i jiné ambice, a tak kromě samotného příběhu zahrnul do hry i jakousi miniencyklopedii života ve starém Egyptě; všudepřítomné tabulky s údaji v kilometrech pak působí o to více komičtěji.

Moje hodnocení: 55 %