Rozhovor s Gunny of Eriador (autoři Plponie)

Rozhovor ze dne 30.3.1998

Jak se jmenujes a proc se tva firma jmenuje tak jak se jmenuje?

    Gunny: Tak nevim, jestli se mam vubec tak popularizovat. =)
           My svoje jmena nikdy neuvadime, protoze se bojime, ze by
           si nas mohl nejaky nastvany uzivatel najit.
          A nazev nasi tlupy je vykradeny z Tolkiena. Je to nazev
          jedne zeme. Nebo spis kontinentu.

Kolik je ti let?

    Gunny: Momentalne 22. Ale v dobe, kdy jsme to psali mi bylo asi
           18. Vlastne jsme vsichni skoro stejne stari.

Jaky pocitac pouzivas a co na nem delas?

    Gunny: To je ten samy pripad - ale zase je videt ten vyvoj. Psali
            jsme to tenkrat na dvou 286/16 a dokoncovalo se s
            386sx/33. Ta mela dokonce 4 mega. Tedy pokud me pamet
            neklame.

Studujes nebo pracujes a kde?

    Gunny: Jeste porad studuju. Jen jsem se v roce 1993 presunul z
            gymplu na VSB. Oboje v Ostrave.
  Grumpfh: Tim gymplem bych se zas tak nechlubil. =)

Co te privedlo k napsani textovky?

    Gunny: To je jednoduche - chtel jsem se proslavit! Sice to trochu
        trvalo, dnes vidim, ze me usili nebylo marne. RAd bych
        podekoval za poskytnuti prostoru na tomto ostre sledovanem
        miste ceske textovkarske sceny. =)
            No, vlastne celou dobu, co mam k dispozici nejake PC,
        pisu nejake hry. Predtim jsem napsal Zombiky, a tak jsem
        ziskal dojem, ze se ze me stal programator a muzu se pustit do
        neceho slozitejsiho. Ale zase ne moc. Tak textovka.
            Navic adventury byly (a vlastne porad jsou) muj oblibeny
        zanr. Mam pocit, ze jsem dohral vsechny od Lucasfilmu (a
        pozdeji LucasArts). Krome Diga. =(

Kolik lidi na ni pracovalo, pripadne kdo?

    Gunny: Tak 2 a pul. Ja jsem psal skoro cely program a kreslil,
           Ulf (Grumpfh) kreslil cast ikon a vetsinu obrazku na
            pozadi.
            Ale neco udelal taky Dave. Hlavne prvni IkonEdit          

    Grumpfh: Musim ale rict, ze i kdyz to tak nevypada, obrazky nebyly
            zas az tak spatne jak se dnes zda. Ostatne podivej se na
            ikonu casopisu na stanku. Tituly jsou vysazeny tribodovym
            pismem. 

Jak dlouho ti trvalo dokonceni hry?

    Gunny: Veky. Psalo se to snad rok a pul. Nebo dokonce dva? Zacali
            jsme s dost nejasnou predstavou, jak to vubec
            bude vypadat a cely design se nekolikrat menil za chodu.
            Navic se puvodne veskera grafika vykreslovala pomoci
            pascalovskych funkci (line, fill,  ...). Jeste ted
              zive vidim system, pomoci ktereho jsme je kreslili a
              ukladali. (Brr!)
            Pak jsme najednou objevili funkci na vykreslovani bitmap
            a vsechno se to predelalo.
            Nemluve o tom, ze se dodatecne pridavaly obrazky s
            krajinkou.
            Ale zpetne je zajimave sledovat, kolik veci jsme se pri
            tom naucili.            

V jakem jazyce je naprogramovana?

    Gunny: V TurboPascalu 6 pro DOS. Ale mam pocit, ze zaverecna
            verze je v TP7. =)
   Grumpfh: Myslim ze konec si psal urcite v TP7, protoze chvili byly
            problemy s kompatibilitou. =)

Kde a jak jsi prisel na pribeh ke hre?

    Gunny: Stydim se to priznat, ale ona zadny pribeh nema... =)
        Dej vznikal nejak tak za chodu postupnym spojovanim ruznym
        motivu dohromady.
        Jedine, co bylo od zacatku jiste, bylo chaoticke pohadkove
        prostredi. Pribeh se pomerne usadil az behem posledniho
        pulroku.
   Grumpfh: Nezapomen prilozit listy prednasek, kde jsem se  trochu
        snazil tu chaoticnost srazit a kde je dobre patrne k jakym
        "dejovym" vykyvum dochazelo.

Hralo tvou textovku hodne lidi a co na ni rikali?

    Gunny: Nejsem si jisty. =) Nikdy se oficialne nedistribuovala.
        Ale uspechy jsou! Nejmenovany asistent na VSB napriklad
        poznamenal, ze je to jedina hra, ktera ho zatim zaujala
        natolik, aby u ni vydrzel dele nez 10 minut.
        A dost me zarazilo, kdyz bracha prijel z chmelu a vypravel, ze
        se bavil s jednim manikem o pocitacich a ten zacal nasi
        textovku brachovi vychvalovat. A zadarmo. =)
   Grumpfh: Myslim si ze jsme byli prekvapeni vickrat, kam vsude se az
        dostala.

Napis neco o tve pocitacove historii?

    Gunny: 1987 - C64
           1992 - 286
           1993 - 386
           1996 - K5

   Grumpfh: 1991 - 286
        1994 - 486
        1996 - K5
     (pokud to muzu odhadnout)

Mas nejake jine zaliby, nez delani textovek :-)) ?

    Gunny: Moment, ja si vzpomenu... =)
           Taky pisu nejake s3mka, hraju obcas fotbal nebo hokej,
        obchazim ostravske kluby a kina. Noo, to je snad vsechno.
        Jo, jeste taky umim cist. Ted jsem treba docetl '7' od Marka
        Frosta.
   Grumpfh: A po nocich cucis na hroutici se stroj... =)

Co si myslis o prelidnenosti na nasi planete?

    Gunny: Ono se to nejak vyresi samo. Lidi nechteji hladovet
        zadarmo.
    Rory (relativne novy clen):  Jaka prelidnena Zeme? Az nebude co
        jist, stavy se automaticky znormalizuji. =)
   Grumpfh: Myslim si, ze s pohledu bankovniho urednika je to dobry
        vyvoj. Cim vice lidi, tim vice klientu, tim vice penizku pro
        nas.
    Gunny: Tomu rikam profesionalni deformace. =)

Mohlo by se vám líbit...