Rozhovor s Gunny of Eriador (autoři Plponie)
Rozhovor ze dne 30.3.1998
Jak se jmenujes a proc se tva firma jmenuje tak jak se jmenuje?
Gunny: Tak nevim, jestli se mam vubec tak popularizovat. =)
My svoje jmena nikdy neuvadime, protoze se bojime, ze by
si nas mohl nejaky nastvany uzivatel najit.
A nazev nasi tlupy je vykradeny z Tolkiena. Je to nazev
jedne zeme. Nebo spis kontinentu.
Kolik je ti let?
Gunny: Momentalne 22. Ale v dobe, kdy jsme to psali mi bylo asi
18. Vlastne jsme vsichni skoro stejne stari.
Jaky pocitac pouzivas a co na nem delas?
Gunny: To je ten samy pripad - ale zase je videt ten vyvoj. Psali
jsme to tenkrat na dvou 286/16 a dokoncovalo se s
386sx/33. Ta mela dokonce 4 mega. Tedy pokud me pamet
neklame.
Studujes nebo pracujes a kde?
Gunny: Jeste porad studuju. Jen jsem se v roce 1993 presunul z
gymplu na VSB. Oboje v Ostrave.
Grumpfh: Tim gymplem bych se zas tak nechlubil. =)
Co te privedlo k napsani textovky?
Gunny: To je jednoduche - chtel jsem se proslavit! Sice to trochu
trvalo, dnes vidim, ze me usili nebylo marne. RAd bych
podekoval za poskytnuti prostoru na tomto ostre sledovanem
miste ceske textovkarske sceny. =)
No, vlastne celou dobu, co mam k dispozici nejake PC,
pisu nejake hry. Predtim jsem napsal Zombiky, a tak jsem
ziskal dojem, ze se ze me stal programator a muzu se pustit do
neceho slozitejsiho. Ale zase ne moc. Tak textovka.
Navic adventury byly (a vlastne porad jsou) muj oblibeny
zanr. Mam pocit, ze jsem dohral vsechny od Lucasfilmu (a
pozdeji LucasArts). Krome Diga. =(
Kolik lidi na ni pracovalo, pripadne kdo?
Gunny: Tak 2 a pul. Ja jsem psal skoro cely program a kreslil,
Ulf (Grumpfh) kreslil cast ikon a vetsinu obrazku na
pozadi.
Ale neco udelal taky Dave. Hlavne prvni IkonEdit
Grumpfh: Musim ale rict, ze i kdyz to tak nevypada, obrazky nebyly
zas az tak spatne jak se dnes zda. Ostatne podivej se na
ikonu casopisu na stanku. Tituly jsou vysazeny tribodovym
pismem.
Jak dlouho ti trvalo dokonceni hry?
Gunny: Veky. Psalo se to snad rok a pul. Nebo dokonce dva? Zacali
jsme s dost nejasnou predstavou, jak to vubec
bude vypadat a cely design se nekolikrat menil za chodu.
Navic se puvodne veskera grafika vykreslovala pomoci
pascalovskych funkci (line, fill, ...). Jeste ted
zive vidim system, pomoci ktereho jsme je kreslili a
ukladali. (Brr!)
Pak jsme najednou objevili funkci na vykreslovani bitmap
a vsechno se to predelalo.
Nemluve o tom, ze se dodatecne pridavaly obrazky s
krajinkou.
Ale zpetne je zajimave sledovat, kolik veci jsme se pri
tom naucili.
V jakem jazyce je naprogramovana?
Gunny: V TurboPascalu 6 pro DOS. Ale mam pocit, ze zaverecna
verze je v TP7. =)
Grumpfh: Myslim ze konec si psal urcite v TP7, protoze chvili byly
problemy s kompatibilitou. =)
Kde a jak jsi prisel na pribeh ke hre?
Gunny: Stydim se to priznat, ale ona zadny pribeh nema... =)
Dej vznikal nejak tak za chodu postupnym spojovanim ruznym
motivu dohromady.
Jedine, co bylo od zacatku jiste, bylo chaoticke pohadkove
prostredi. Pribeh se pomerne usadil az behem posledniho
pulroku.
Grumpfh: Nezapomen prilozit listy prednasek, kde jsem se trochu
snazil tu chaoticnost srazit a kde je dobre patrne k jakym
"dejovym" vykyvum dochazelo.
Hralo tvou textovku hodne lidi a co na ni rikali?
Gunny: Nejsem si jisty. =) Nikdy se oficialne nedistribuovala.
Ale uspechy jsou! Nejmenovany asistent na VSB napriklad
poznamenal, ze je to jedina hra, ktera ho zatim zaujala
natolik, aby u ni vydrzel dele nez 10 minut.
A dost me zarazilo, kdyz bracha prijel z chmelu a vypravel, ze
se bavil s jednim manikem o pocitacich a ten zacal nasi
textovku brachovi vychvalovat. A zadarmo. =)
Grumpfh: Myslim si ze jsme byli prekvapeni vickrat, kam vsude se az
dostala.
Napis neco o tve pocitacove historii?
Gunny: 1987 - C64
1992 - 286
1993 - 386
1996 - K5
Grumpfh: 1991 - 286
1994 - 486
1996 - K5
(pokud to muzu odhadnout)
Mas nejake jine zaliby, nez delani textovek :-)) ?
Gunny: Moment, ja si vzpomenu... =)
Taky pisu nejake s3mka, hraju obcas fotbal nebo hokej,
obchazim ostravske kluby a kina. Noo, to je snad vsechno.
Jo, jeste taky umim cist. Ted jsem treba docetl '7' od Marka
Frosta.
Grumpfh: A po nocich cucis na hroutici se stroj... =)
Co si myslis o prelidnenosti na nasi planete?
Gunny: Ono se to nejak vyresi samo. Lidi nechteji hladovet
zadarmo.
Rory (relativne novy clen): Jaka prelidnena Zeme? Az nebude co
jist, stavy se automaticky znormalizuji. =)
Grumpfh: Myslim si, ze s pohledu bankovniho urednika je to dobry
vyvoj. Cim vice lidi, tim vice klientu, tim vice penizku pro
nas.
Gunny: Tomu rikam profesionalni deformace. =)

